STEM met H4A en H1A/H1B

ACTIVITEITEN VOORJAARFotos_Voorjaar_2020.html
 

Logisch denken en STEM met H4B en H1A en H1B

Wiskundig denkende leerlingen lossen met vertrouwen en plezier denkactiverende opgaven en wiskundige problemen op. Daarbij maken ze gebruik van modellen en wiskundige zoekstrategieën. Ze leren ook inzicht verwerven in algoritmes zoals bij programmeren.
Dit is wat de kinderen van H4B met de eersteklassers deden. In een klasoverschrijdende activiteit mochten ze spelenderwijs leren programmeren met leuke programmeerspellen zoals de BEE-bot, de DOC Talking Robot, de Mind Designer Robot… Juf Christ’l en haar kinderen legden in eenvoudige taal uit hoe de educatieve robots werken. Om van punt A naar punt B te komen moet de BEE-bot van tevoren de juiste commando’s krijgen (naar links, naar rechts, rechtdoor,…) en dan was het tijd voor actie…
Via een doorschuifsysteem konden de kinderen op een eenvoudige manier de wereld van de technologie ontdekken. Er waren taal- en leesopdrachten, een vormen/kleurenspel, een straatmat, een rekenspel met rekentaal, een coördinatenspel… Voor sommige kinderen ging het als een fluitje van een cent, voor anderen toch best een moeilijke opdracht. Iedereen vond het alvast een fijne, leerrijke ervaring en de kinderen van H4B waren superfier dat ze uitleg mochten geven en de eersteklassers konden begeleiden bij het zoeken naar de juiste weg. Zo een les creatief en oplossingsgericht denken was alvast TOP!