Programmeren met T3A

ACTIVITEITEN VOORJAARFotos_Voorjaar_2019.html
 

De kinderen van het derde waren heel enthousiast toen ze vernamen dat ze gingen leren hoe ze robots konden programmeren.  De kinderen van het vierde hadden dat al geleerd en waren heel fier dat ze dat aan de kinderen van het derde mochten uitleggen.

Enkele reacties:

Het was heel leuk en ook leerzaam. We leerden de robot het afval correct te sorteren.

Marie DP – T3A


We moesten eerst goed leren hoe de verschillende knoppen te gebruiken. Eens dat lukte, konden we de robot een parcours laten afleggen.

Leander – T3A


Het programmeren was niet zo gemakkelijk maar de kinderen van het vierde legden alles goed uit zodat het toch lukte.

Axelle – T3A


Ook op de tablets was een spelletje waarbij we een robot moesten proberen een bepaalde weg af te leggen. We moesten zien dat de robot op tijd naar links en naar rechts ging. Ook moesten we hem laten springen. Ik vond dat heel leuk.

Julie – T3A


We hebben samen met T3A met de robots gewerkt. In groepjes waarbij het vierde en derde door elkaar zaten, konden we allerlei dingen uitproberen met de robots. Wij (het vierde leerjaar) gaven de opdrachten die het derde moest uitvoeren. Ik vond het zeer leuk en we hadden veel plezier. We leerden veel bij over het programmeren van robots en het was tof dat wij eens leerkracht mochten spelen voor het derde.

Ramon – T4A


Ik zat samen in een groepje met Marie en Eloise van het 3de. De robot waar we mee werkte was de “bee-bot”. Er waren verschillende programmeerborden waar de robot op moest rijden. Wij gaven verschillende opdrachten aan de kinderen van het derde leerjaar. Bv. “Neem het plastiek flesje en breng het naar de vuilbak”. Het was heel tof!

Flore – T4A


Wij gaven eerst een uitleg over hoe de robots werken. Omdat we dit al in de klas hadden gedaan wisten wij al goed hoe dit moest. Daarna gaf ik opdrachten aan de kinderen die ze moesten uitvoeren. Ik vond het achteruitrijden met de robot het leukste. Ik hoop dat ze veel hebben bijgeleerd.

Finn – T4A


We legden uit aan het derde hoe ze met robots moesten werken. Eerst legden we uit welke knoppen ze nodig hadden, daarna toonden we hoe ze ermee moesten werken. Ten slotte mochten ze het zelf proberen. Als ze iets fout deden, zeiden we dat tegen hun zodat ze opnieuw konden proberen.

Danaë – T4A